De wereldwijde verkoop steeg met 8,2 procent, tot 4,61 miljoen wagens,
vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Dat maakte het concern
donderdag bekend.

Vooral in Zuid-Amerika en Azië werden meer auto’s verkocht. Ook in Oost-Europa
ging het VW voor de wind. Op de thuismarkt Duitsland daalde de verkoop
echter met 3,7 procent. Voor het hele jaar mikt de grootste autofabrikant
van Europa op een verkoop van meer dan zes miljoen wagens.

De verkoop van Audi steeg met 8,3 procent tot 741.000 en die van de
Tsjechische dochter Skoda met 13 procent naar 462.000. Auto’s van het merk
VW werden 8,2 procent meer verkocht tot 2,73 miljoen. De verkoop van de
Spaanse dochter Seat daalde met 1,3 procent tot 319.500. De verkoop van
commerciële voertuigen ging met meer dan 11 procent omhoog tot 356.000. VW
is ook het moederbedrijf van Bentley, Bugatti en Lamborghini.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl